Parkowanie w Warszawie |
Szersza strefa płatnego parkowania w Warszawie Zgodnie z uchwałą Rady m.st. Warszawy z dnia 26 czerwca 2008 r. od dnia 1 lipca 2009r. następuje rozszerzenie warszawskiej strefy płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN). ![]() Osoby zameldowane w nowych obszarach SPPN mogą wnioskować o Abonament Mieszkańca. Obowiązkiem ponoszenia opłaty za parkowanie samochodów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00 zostanie objęty teren dróg publicznych na następujących obszarach: 1. Pomiędzy obecną strefą a Wisłą ograniczony ulicami Andersa i Słomińskiego na północy oraz ulicami Myśliwiecką, 29-go Listopada i Czerniakowską na południu, 2. Pomiędzy ulicami Koszykową i Alejami Jerozolimskimi, łączący obecne części strefy na Ochocie i w Śródmieściu, 3. Na Ochocie do ulic Kopińskiej, Grzymały-Sokołowskiego i Alej Jerozolimskich. Abonament Mieszkańca Pojazdy (samochody osobowe lub inne o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 t) należące do mieszkańców – osób zameldowanych na tym obszarze lub przez nich trwale użytkowane (patrz pkt 4 poniżej) mogą zostać na ich wniosek objęte abonamentową stawką opłaty (30 zł rocznie). Przy składaniu wniosku należy przedstawić : 1. Dowód osobisty składającego wniosek lub inny dokument potwierdzający tożsamość, 2. Dowód rejestracyjny pojazdu, na który wystawiony będzie abonament, 3. Potwierdzenie zameldowania na pobyt stały lub czasowy z podaniem okresu tego pobytu, wydane przez właściwy organ - jeżeli dowód osobisty nie zawiera potwierdzenia zameldowania na terenie strefy płatnego parkowania, 4. Odpłatną umowę cywilno-prawną lub umowę użyczenia zawartą w formie aktu notarialnego dotyczącą pojazdu, na który ma być wydany abonament, zawarte przez wnioskodawcę występującego o wydanie abonamentu - w przypadku osób nie będących właścicielami lub współwłaścicielami pojazdu samochodowego, 5. Oraz inne dokumenty potwierdzające dane i informacje wynikające z wniosku (jeżeli sytuacja tego wymaga). W przypadkach spełniających warunki uchwały Rady m.st. Warszawy, po przedstawieniu dowodu wpłaty opłaty abonamentowej, Zarząd Dróg Miejskich wyda abonament poświadczający wniesienie rocznej opłaty za parkowanie pojazdu w pobliżu miejsca zamieszkania. Rejon obowiązywania abonamentu określa się przez podanie do 8 numerów najbliższych parkomatów. Sprawy związane z wydaniem Abonamentu Mieszkańca można załatwiać w jednym z Biur Obsługi SPPN: 1. W Urzędzie Dzielnicy Ochota, ul. Słupecka 9, lok. 3 czynne: poniedziałek - piątek w godz. 8.00 – 16.00, tel. 022 823 93 19 UWAGA! Tymczasowa lokalizacja biura w związku z przebudową gmachu urzędu. 2. W Urzędzie Dzielnicy Śródmieście, ul. Nowogrodzka 43, sala ogólna Wydziału Obsługi Mieszkańców czynne: poniedziałek w godz. 8.00 – 18.00, wtorek - piątek w godz. 8.00 – 16.00, tel. 022 699 83 80 3. W Zarządzie Dróg Miejskich, ul. Chmielna 120. pok.1 czynne: poniedziałek - piątek w godz. 7.30 – 17.00, tel. 022 55 08 204 4. W Urzędzie Dzielnicy Mokotów, ul. Rakowiecka 25/27, sala ogólna Wydziału Obsługi Mieszkańców. czynne: poniedziałek w godz. 8.00 – 18.00, środa i piątek w godz. 8.00 – 16.00, tel. 022 565 16 65 we wtorki i czwartki nieczynne Od dnia 15 czerwca 2009r. w godzinach 9.30 - 17.00 czynny jest tymczasowy punkt obsługi mieszkańców zlokalizowany w holu schodów ruchomych Trasy W-Z (poziom pl. Zamkowego). Od wtorku 23 czerwca czynne jest Biuro Obsługi SPPN na terenie Powiśla przy ul. Tamka 22/24 (róg ul. Topiel). Mapka rozszerzonej strefy płatnego parkowania dostępna na stronie: http://bip.warszawa.pl 2009-06-25, Wydział Prasowy
przyjmuje Dział Reklamacji SPPN przy ul. Chmielnej 120 pokój nr 1. Biuro jest czynne w dni robocze w godz. 7.30 - 17.00. Do reklamacji należy dołączyć dokumenty niezbędne do jej rozpatrzenia (oryginał kwitu parkingowego, bilet opłaty dodatkowej, itp.). Numer konta bankowego, na które można przekazywać Opłaty Dodatkowe SPPN: 17103015080000000550059118 Sprawy związane z wydaniem Abonamentu mieszkańca lub Karty N+ można załatwiać w jednym z poniższych Biur Obsługi Klienta:
Zapraszamy do wejścia na stronę zawierającą listę punktów sprzedaży karty z aplikacją parkingową. Procedura wypłacania kwot pozostałych na Warszawskiej Karcie Miejskiej w aplikacji parkingowej
Procedura załatwiania reklamacji dotyczących aplikacji parkingowej na Warszawskiej Karcie Miejskiej: (Uznanie reklamacji skutkuje wystawieniem nowej karty z zakodowaną kwotą równą kwocie pozostałej na karcie reklamowanej. Reklamowane karty nie wracają do obiegu.)
|
Bieżące wydarzenia z Warszawy:
Gazeta Wyborcza
Życie Warszawy
Gazeta Miejska
Prasa Lokalna
Echa Dzielnic
TVN Warszawa
TVP Warszawa
Przestrzeń miejska (ŻW)